Wednesday, April 15, 2009

| Holiday @Penang



10 hb lps aku ke penang utk lebey kurang 4-5 ari. so biler kt cna mcm2 la aku buat (walaupun aku terasa semcm tk sihat jerk). 1st nite aku teman adie mkn kt petronas tmn pauh. pastu ujan renyai2, kami blk then p lak Route 69, tunggu kuten...aku mkn ns ayam kunyit kt cni, haram tk sedap!tp kapucino da best la bg aku!hehe
ari ke-2 kt sana, aku pgi umah kak ina (akak adie) utk mkn mlm, depa jemput kami p mkn psl laki die de tangkap ikan fresh...so dkt maghrib aku kt cna, spai la abis ABPBH 2008 (tahniah kpd Nabil & smua pemenang!). kak ina masak asam pedas siam ikan siakap & ikan merah...siap msk special lg utk aku, mmg best giler walaupun sedikit msm...

mlm ke-3 aku mkn kt Sg Dua, Kepala Batas. mkn char kueh teow kt sebelah kanan hway, arah ke Sg Dua. gerai nyer sebelah kiri jerk..bg aku tk sedap sgt psl char kueh teow kt Kg Pelet lg sedap, tp lyn je la sbb da ode.

mlm ke-4 lak aku pgi mkn jauh sket, kt Radix Fried Chicken (RFC) Sg Petani...boley thn gak la ayam goreng kt cni, cuma servis lembap...aku amek set 2 ketul ayam spicy, adie amek set 2 ketul ayam herbs. so aku test la keduanya, tukar suka sama suka. boley thn gak la rsnya, lebey kurang KFC.



aku nk cite psl mkn je sebenarnya sbb siang ari aku mesti kurang sihat, ngantuk yg tatau nape walaupun tdo da cukup...spai aku tk larat bkk mata..maybe sakit dtg lg kot..

biasanya klau sblh siang aku mkn je ns kt Jasmi, masak lemak cili padi ikan...fuhhh mmg terangkat...mmg fav aku la klau asam pedas, masak lemak cili api, tomyam ke, sup ke.

aku spai mlk td lam pkl 6.30, trus aku sambaq 2 bungkus ns lemak kt MC, sedap gak sbb pernah beli n mkn dlu. kt Restoran Sup Utara...(hampeh sup tk sedap, manis!)k la aku nk rehat jap, penat.

3 comments:

Mohd Alif said...

wOH? P radix fried chcken tak beli kat aku sama!! terliuq aku baca cerita hg, hahaha~
Tgh kempunan fried chicken gak nih, takpa2..sabaq2....pas exam nnt
aku nak p balun ayam goreng sampi lena. hahahaha

fahruzzaman.Ismail said...

oh...bila aku mempunyai kesempatan utk bercuti seperti kamu....!!!


hahahah

Zoel Ihsan said...

alif: ang nk banje aku ok jer nnt, lgpun aku p png pulak cuti nnt..hehe

man: klau ko nk bercuti, ko blaja je spai mati, tkyah keje haha. cantik gamba2 ko, guna cam apa erk