Tuesday, March 17, 2009

| Hari Selasa - 17 Mac 2009



ari Selasa seperti biasa kls aku akn start pkl 9am dgn kls RPD, then sepatutnya PKK pasni tp batal lak kls arini(padahal aku tau smlm gi dr Baz)...then seperti aku rancangkan spt smlm, aku nk p klinik Uni, nk wat check psl simptom2 yg aku ader selama ni.

alip teman aku ke klinik, dgn 1st time nye kami masuk ke klinik uni...aku amek matrix card aku then trus letak kt kaunter...pd ms tue ader la sorang student tgh tunggu utk amek ubat. "R%&Z*^ $HS%@", akak kt kaunter panggil aku. " Awak ni student Diploma ke Degree?", aku tu bertanya kt aku..."Sy Degree", jwb aku ringkas...pastu akak tuh sambung gi, "Maklumat awak tkda lam sistem nih, so awk terpaksa isi borang manual la erk". (Celaka punyer Uni!)

lam 1omin menunggu, akak td panggil lg nama aku utk masuk ke bilik doc. bukak pintu ak terus duduk kt kerusi tepi meja doc. "Awak ade pe mslh?", doc india tuh tny aku...(klau aku ni doc, watpe aku nk p klinik gi...ader ke tny ade pe mslh, awk kn doc sepattnya awk lebey arif...hahaha). Aku pun dgn muka penuh konpiden, cite la pjg lebar ttg apa mslh aku selama ni..

doc pun suh aku baring, aku lam hati aku berdebar2 & tertanya2 apa doc tuh nk wat, kemudian doc suh aku bkk baju, lagik la aku cuak..then doc ni psg wayar kt bdn aku...dada, kaki & tgn..pastu srok srek kuar kertas dr mesin sesudah doc on...rupanya ECG!tau aper ECG?

sesudah tu aku pun bgn then dok kembali kt kerusi sebelah meja doc, aku pun tgk dgn kusyuk doc menulis something kt paper, pastu doc ckp, "awak jgn risau, awak tkda apa2". mcm tau2 ja aku cuak & risau hahaha.. paling aku tk sedap ati bila doc ckp yg aku kn transfer ke Poliklinik Ayer Keroh.

Aku pun drive la ke Poliklinik, ms tue Baz & Zetty teman aku..spai kt sana, aku terus ke kaunter pendaftaran dgn terkial2 tatau nk buat ape & letak mn report yg doc Uni bg kt aku sblm aku blk td. Spai giliran aku masuk ke bilik doc (kebetulan org tk ramai) n trus aku duduk kt kerusi...(korang tau la kan mcmna bilik doc).. aku lihat doc tgh bc report yg aku bwk td....pastu mcm2 la die tny kt aku, then doc ckp kt aku, "awak ni kena TIROD"...hah apa tirod?sepantas kilat aku tny doc apa itu tirod..doc ckp klau tatau tkpa..then die suh aku dongak, die tgk leher aku, rupanya aku punyer leher ader perubahan...

then aku keluar dr bilik doc utk di amek darah, adoyaiii aku takot jarumm...kuar je dr bilik darah, aku ke bhgian farmasi utk amek ubat utk kurangkan kelajuan degupan jantung aku yg terlebih laju..

blk je dr Poliklinik tersebut, aku bwk bas ke bank...ketika aku tgh menunggu, tetiba je kete aku mati & tk boleh hidupkan lg..adoiyaii lg mslh dgn kete ni, aku pun call mekanik then derang pun tow...

p/s: skema je aku ni, mcm wat karangan lak

2 comments:

al€rt "yuhanis" said...

hahahaha..taw takpe...
mcm essay mse skool2 form 1 dulu je...hahahahaha....but keep up the good job...kikiki..and jgn lupe mkn ubat tu sokmo...kan cian lop baz nge zety kene teman lagi sekali...;D

zairi said...

bak aku bagi tajuk entry ko ni."aku dan kesah suwey aku"hahaha...sori ar.coba'an je ni.