Tuesday, February 10, 2009

| Adakah Kita Selamat di Luar Rumah?



hurm pas je solat subuh aku tk tdo pd arini. Smua org da bgn, tinggal aku je yg last bgn haha masing2 kalut bersiap utk kls pkl 8am...tinggal aku, loly & alif ja. So pe lg, wat hot chocolate then bkk lappy ni, apa gi melayari blog2 n baca paper on9 seperti kebiasaannya. Pg2 ni aku 'dihidangi' dgn Sober, Pink....Loly ckop minat lagu ni hehe.Lgpn kls aku pkl 9am arini..hehe

belek punyer la belek utusan on9, terbaca aku tajuk '3 sedang minum ditembak'. aik KL pun da jd mcm Thailand & Indonesia ke? tembak org tk kire di mn2....sesudah tuh terfikir lak yg ape Malaysia (yg kononnya negara aman & damai) ni, msh selamat utk kite ketika diluar sana? klau dlu kite dikejutkan pelanggan restoran yg dirempuh kereta di mn meja diletakkan di tepi jln, kini siap dgn tujuan gi naek kete tembak melulu. apa jd klau yg meninggal tuh melibatkan kanak2, wanita ngandung & org tua yg tk bersalah spt apa yg terjadi Jinjang, KL tersebut di mn Rosfai'i Ahmad Say, 30 yg didapati tkde kn mengena dgn perbalahan 2 kump pengedaran dadah di kl juga tertembak mati oleh penjenayah. huh pengedar dadah? apa polis kite ni 'lembab' ke asyik goyang kaki je kt balai?

Jenayah berleluasa, so nk kuar dr umah pun kn pk byk kali, tp di umah pun blum tentu selamat. Apakah dunia kite da jdk mcm neraka? Jenayah sana sini. Apa kata KPN? jgn asyik berpolitik je....

ok la, jam pn da pkl 8.05 aku nk mandi then bersiap2 pgi kls la, mata ngantuk la plak hehe pas mandi tk ngantuk la kot, insya Allah. Selamat belajar! haha

-------------------------------------------------------------------------

msuk je kls, aku tatau lak ape yg Pn Syahidah ajar arini, apa yg aku tau ader lab exercise nk kn wat, tk sempat lak nk siap time lab...wat kt umah la plak gamaknya haha. abis kls RPD tuh rs mcm mls je nk masuk kls PKK, loly & shahrul pun mls mcm aku gak arini, masing2 rs ngantuk. so pe lg, kami blk arr, tdo haha.

pas2 aku bgn pkl 3.15 (tdo sbb da lunch td), mandi n solat pastu bersiap2 utk ke kls AI, huh sejam je kls arini, ader midterm exam lak minggu dpn so lecture tkda, lab minggu ni pun tkda psl En Syukor ade 'bengkel' di Penang...Horray!!

mlm ni klau pk nye, aku nk siapkan RPD lab exercise, pastu nk tgk asment RPD gak yg kn antar minggu dpn hehe..hurm tgk la klau rajin kan tp kn rajin la sbb igt nk submit esk...........

No comments: