Friday, February 6, 2009

| Minggu yg PANASSSS


Selingan....

Ketika aku melayari blog2, aku telah 'tersesat' ke web skuad bola sepak Hijau Kuning aka Kedah...pabila da tersesat tuh, aku lihat galeri pemain musim ni (aku bkn minat bola pon), tp secara tk sengaja aku 'terhenti' dgn gambar salah seorang pemain...mcm kenai je mamat nih, rupanya die pemain skuad penang sebelum ni...

lanjut di: Hijau Kuning

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Berbalik kpd tajuk posting aku, kenapa aku tuliskan minggu yg panas??nk kata cuaca panas, tk jugak sbb minggu ni mendung jer...tp yg pastinya bkn psl aku.TAPI PSL PERAK!!!

aku tk sangka sungguh dgn senario politik Perak sejak beberapa minggu yg lps, bermulanya dgn cite 'kehilangan' beberapa adun PKR, sejurusnya kemunculan beberapa ari berikutnya dgn penuh tanda tanya, penolakan SPR terhadap makluman Speaker Perak sehinggalah kpd pengisytiharan keluar parti!OMG!!!Dugaan demi dugaan melanda Perak, khususnya kpd MB DS Ir Mohamad Nizar Jamaluddin & PR amnya. dengan tanpa perkenan dr Sultan utk bubar DUN, kemuncaknya pd arini di mana ribuan penyokong PR 'berkampung' di masjid Ubudiah bg menyatakan sokongan tk berbelah bhgi kpd MB & secara tk langsung meminta Sultan menimbang keputusan dibuat. Tetapi suratan takdir, BN merampas Perak dgn taktik yg cukup kotor dlm Sejarah Malaysia yg mn mencemar Institusi Beraja. aku bukanlah nk komen panjang, kerana aku bkn lah org politik ttp aku kesal dgn sikap Sultan & menumpang simpati kpd seluruh rakyat Perak di atas tertubuhnya 'Kerajaan Haram'.


kpd DS Ir Mohamad Nizar Jamaluddin & keluarga diharap dpt bersabar dgn dugaan-Nya, sesungguhnya setiap yg berlaku ader hikmahnya.

kpd DS Anwar Ibrahim, igtlah jgn berckp besar lagik, org PKR mudah 'dijual-beli'. & igtlah betapa 'runtuhnya' jiwa setiap org yg menyokong kepimpinan DS. harap DS dpt mencontohi org PAS.

Aku bukanlah org politik, tidak belajar politik ttp...

No comments: