Friday, January 30, 2009

| Alpa



hari ni, ari jumaat.so mcm biasa bila tghari pergi masjid solat jumaat kat masjid...balik je dr masjid aku n mak aku blk kg kerna ader urusan yg perlu aku selesaikan arini...

nk jadikkan cerita, blk je umah blk...da nk maghrib...seperti biasa aku mkn mlm then solat maghrib. sesudah aku kenyang lepak lah aku kt depan tv, nk lyn berita..BULETIN UTAMA.

tgh syok2 melayan berita, salah satu slot lam berita menggelikan ati aku...sape ntah yg kuar kan statement mengatakan rakyat Malaysia ALPA dgn keadaan ekonomi dunia/semasa, tidak berjimat cermat menghadapi krisis ekonomi yg buruk (maybe lebey buruk dr 1997/1998)...ttp apa yg membuatkan aku geli ati pabila teringat di suatu masa yg lps, Meneteri Kewangan II kite, si Tan Sri ittew pernah mengatakan eknomi kite stabil & tkkan terjejas dek masalah ekonomi dunia..ttp apa yg aku perasan sejak ujung thn lps Pak Menteri kite ni sengap jer...tkda ckp pe2 psl ekonomi...maybe ekonomi kite masih baik kot...

No comments: